Standard Renault Oils, Engine, Gearbox, Brake Fluid
Posted: Fri Apr 18, 2014 10:36 am
This is for reference when choosing oils for your Renault. These are recent products ( as for spring 2014), all of them seem to be decent.
----------------------------------------------
Engine oils
----------------------------------------------
RN0700 - naturally aspirated petrol, not Renaultsport
EVOLUTION 900 SXR 5W-30
ACEA : A5/B5
API : SL/CF
Densité à 15°C ASTM D1298 kg/m3 857
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 55,6
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 9,9
Indice de viscosité ASTM D2270 - 170
Point d’écoulement ASTM D97 °C - 36
Point Eclair VO ASTM D92 °C 230
B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 10
EVOLUTION 900 5W-30
ACEA 2007 : A5/B5
API : SL/CF
Densité à 15°C ASTM D1298 kg/m3 853
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 57
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 9,9
Indice de viscosité ASTM D2270 - 160
Point d’écoulement ASTM D97 °C - 36
Point Eclair VO ASTM D92 °C 224
B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 9,1
EVOLUTION 900 FT 0W-30 -- this one is of a higher performance, but still not for Renaultsport
ACEA : A3/B4
API : SL/CF
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 68,45
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 12,18
Indice de viscosité ASTM D2270 - 170
Point d’écoulement ASTM D97 °C - 45
Point Eclair VO ASTM D92 °C 226
B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 8,8
---------------------------------------------------------
RN0710 (also covers RN0700) - Diesels without DPF, 2.2dci with DPF, Renaultsport turbo-petrol
EVOLUTION 900 SXR 5W40
ACEA: A3/B4
API : SM/CF
Densité à 15°C ASTM D1298 kg/m3 855
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 90
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 14,7
Indice de viscosité ASTM D2270 - 172
Point d’écoulement ASTM D97 °C - 42
Point Eclair VO ASTM D92 °C 230
B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 10
---------------------------------------------------------
RN0720 - diesels with DPF except 2.2dci
(don't use it with substandard fuels or for high performance applications, should be suitable, although not as good for non-DPF diesels and naturally aspirated petrols)
EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30
Masse Volumique à 15°C ASTM D1298 kg / m³ 855
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 72,8
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 12,2
Indice de viscosité ASTM D2270 - 165
Point Eclair VO ASTM D92 °C 240
T.B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 7,4
CCS @ -30°C ASTM D5293 mPa.s 6 450
MRV @ -35°C ASTM D4684 mPa.s 24 850
EVOLUTION FULL-TECH C4 5W-30
Masse Volumique à 15°C ASTM D1298 kg / m³ 850
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm²/s 75
Viscosité cinématique à 100°C ASTM D445 mm²/s 12,4
Indice de viscosité ASTM D2270 - 164
Point Eclair VO ASTM D92 °C 240
T.B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 7
---------------------------------------------------
Gearbox oils (manual transmission)
---------------------------------------------------
TRANSELF NFJ 75W-80
(NFP is more universal and of higher performance)
(For cheaper boxes, thinner than many 3rd party products!)
API GL4+
JXX, TL4, NDX manual gearboxes (not PK4, not Renaultsport)
(Replaces old TRJ and has the same specs)
Densité à 15 °C --- 0,884
Viscosité cinématique à 40 °C mm2/s 47
Viscosité cinématique à 100 °C mm2/s 8.5
Indice de viscosité --- 175
Point d’écoulement °C -40
----------------------------------------------
TRANSELF NFP 75W-80
(after 2011 it became better, see below!)
(Properly good stuff with nantotechnology, potassium borate used! This is according to the safety sheet.)
API GL4+
PXX, JXX, NDX, TL4 gearboxes
(Replaces TRX)
(suitable for Renaultsport up to RS265 Cup, including integrated gear-type LSD!!!)
Old TDS from French ELF site, timestamp 2010 MPR 1/08
(Actually, this is the same table as for the discontinued TRX! See below for the 2011 update.)
Densité à 15 °C --- 0,890
Viscosité cinématique à 40 °C mm2/s 51
Viscosité cinématique à 100 °C mm2/s 8.8
Point éclair, °C 215
Indice de viscosité --- 152
Point d’écoulement °C -42
Updated TDS, Dec 2011
Density at 15 °C --- 0.868
Kinematic viscosity at 40°C 36
Kinematic viscosity at 100 °C 7.6
Flash point, °C 192
Viscosity index 187
Pour point -51
Read more about potassium borate nanotechnology:
1. Canter, N. (2008), “Friction-Reducing Characteristics of Nano-Boric Acid,” TLT, 64 (2), pp. 10–11.
2. The same in layman's terms (15/05/2014)
https://www.stle.org/assets/document/Bor ... ditive.pdf
------------------------------------------------------
Automatic transmissions (see ELF web site for details, not popular in Europe)
------------------------------------------------------
ELFMATIC CVT
RENAULT Koleos
Elfmatic J6
AJ0 box
RENAULTMATIC D2
RENAULTMATIC D3 SYN
for RENAULT DP0
----------------------------------------------
Engine oils
----------------------------------------------
RN0700 - naturally aspirated petrol, not Renaultsport
EVOLUTION 900 SXR 5W-30
ACEA : A5/B5
API : SL/CF
Densité à 15°C ASTM D1298 kg/m3 857
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 55,6
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 9,9
Indice de viscosité ASTM D2270 - 170
Point d’écoulement ASTM D97 °C - 36
Point Eclair VO ASTM D92 °C 230
B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 10
EVOLUTION 900 5W-30
ACEA 2007 : A5/B5
API : SL/CF
Densité à 15°C ASTM D1298 kg/m3 853
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 57
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 9,9
Indice de viscosité ASTM D2270 - 160
Point d’écoulement ASTM D97 °C - 36
Point Eclair VO ASTM D92 °C 224
B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 9,1
EVOLUTION 900 FT 0W-30 -- this one is of a higher performance, but still not for Renaultsport
ACEA : A3/B4
API : SL/CF
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 68,45
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 12,18
Indice de viscosité ASTM D2270 - 170
Point d’écoulement ASTM D97 °C - 45
Point Eclair VO ASTM D92 °C 226
B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 8,8
---------------------------------------------------------
RN0710 (also covers RN0700) - Diesels without DPF, 2.2dci with DPF, Renaultsport turbo-petrol
EVOLUTION 900 SXR 5W40
ACEA: A3/B4
API : SM/CF
Densité à 15°C ASTM D1298 kg/m3 855
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 90
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 14,7
Indice de viscosité ASTM D2270 - 172
Point d’écoulement ASTM D97 °C - 42
Point Eclair VO ASTM D92 °C 230
B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 10
---------------------------------------------------------
RN0720 - diesels with DPF except 2.2dci
(don't use it with substandard fuels or for high performance applications, should be suitable, although not as good for non-DPF diesels and naturally aspirated petrols)
EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30
Masse Volumique à 15°C ASTM D1298 kg / m³ 855
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm2/s 72,8
Viscosité cinématique à 100°C ASTM 445 mm2/s 12,2
Indice de viscosité ASTM D2270 - 165
Point Eclair VO ASTM D92 °C 240
T.B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 7,4
CCS @ -30°C ASTM D5293 mPa.s 6 450
MRV @ -35°C ASTM D4684 mPa.s 24 850
EVOLUTION FULL-TECH C4 5W-30
Masse Volumique à 15°C ASTM D1298 kg / m³ 850
Viscosité cinématique à 40°C ASTM D445 mm²/s 75
Viscosité cinématique à 100°C ASTM D445 mm²/s 12,4
Indice de viscosité ASTM D2270 - 164
Point Eclair VO ASTM D92 °C 240
T.B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 7
---------------------------------------------------
Gearbox oils (manual transmission)
---------------------------------------------------
TRANSELF NFJ 75W-80
(NFP is more universal and of higher performance)
(For cheaper boxes, thinner than many 3rd party products!)
API GL4+
JXX, TL4, NDX manual gearboxes (not PK4, not Renaultsport)
(Replaces old TRJ and has the same specs)
Densité à 15 °C --- 0,884
Viscosité cinématique à 40 °C mm2/s 47
Viscosité cinématique à 100 °C mm2/s 8.5
Indice de viscosité --- 175
Point d’écoulement °C -40
----------------------------------------------
TRANSELF NFP 75W-80
(after 2011 it became better, see below!)
(Properly good stuff with nantotechnology, potassium borate used! This is according to the safety sheet.)
API GL4+
PXX, JXX, NDX, TL4 gearboxes
(Replaces TRX)
(suitable for Renaultsport up to RS265 Cup, including integrated gear-type LSD!!!)
Old TDS from French ELF site, timestamp 2010 MPR 1/08
(Actually, this is the same table as for the discontinued TRX! See below for the 2011 update.)
Densité à 15 °C --- 0,890
Viscosité cinématique à 40 °C mm2/s 51
Viscosité cinématique à 100 °C mm2/s 8.8
Point éclair, °C 215
Indice de viscosité --- 152
Point d’écoulement °C -42
Updated TDS, Dec 2011
Density at 15 °C --- 0.868
Kinematic viscosity at 40°C 36
Kinematic viscosity at 100 °C 7.6
Flash point, °C 192
Viscosity index 187
Pour point -51
Read more about potassium borate nanotechnology:
1. Canter, N. (2008), “Friction-Reducing Characteristics of Nano-Boric Acid,” TLT, 64 (2), pp. 10–11.
2. The same in layman's terms (15/05/2014)
https://www.stle.org/assets/document/Bor ... ditive.pdf
------------------------------------------------------
Automatic transmissions (see ELF web site for details, not popular in Europe)
------------------------------------------------------
ELFMATIC CVT
RENAULT Koleos
Elfmatic J6
AJ0 box
RENAULTMATIC D2
RENAULTMATIC D3 SYN
for RENAULT DP0